Na een explosief begin zijn de verkopen van digitale tijdschriften van de iPad een beetje in een slop geraakt. Was het initiële enthousiasme iets te groot, en raken de mensen er een beetje op uitgekeken?

Met de lancering van de iPad werd er door sommigen met veel bombarie gesteld dat de dood van de papieren tijdschriften en kranten er nu echt aan zit te komen. Na een zeer veelbelovend begin, lijkt het nu zo te zijn dat mensen niet meer zo enthousiast zijn over het kopen van digitale magazines voor de iPad.

WWD Media meldt, dat het computertijdschrift

Wired

in de VS bijvoorbeeld tijdens hun lanceringsmaand juni maar liefst 100.000 exemplaren verkocht van de digitale versie van hun tijdschrift. In vier maanden later in oktober was dit aantal gedaald tot 22.000 in oktober.  Andere bladen, zoals de

Vanity Fair

en

GQ

laten een soortgelijke daling zien.

In mijn persoonlijke omgeving zijn de meeste mensen nog niet om: Nederlanders zijn een echt tijdschriftenvolkje en daar hoort blijkbaar de geur en ‘feel’ van papier bij. Wat vind je van de daling in interesse van digitale magazines? Een tijdelijke dip, of zijn er er daadwerkelijk nog niet klaar voor?

Redactie

Redactie

De redactie van Pocketinfo.nl brengt jou dagelijks op de hoogte van nieuwtjes, trends, geruchten en aankondigingen op het gebied van smartphones, tablets, high-tech en meer.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *