Op Pocketinfo weten de meeste mensen maar al te goed wat ze zoeken in een smartphone. Of niet, wanneer je gemiddeld 3 maanden met één model doet. En de massa op straat, weten zij het eigenlijk wel?

Pink Floyd met ‘Us and them‘ (Dark Side of the Moon) speelt nu op mijn laptop terwijl ik de dagelijkse mobiele nieuwtjes op internet aan het lezen ben. Mijn oog valt op een nieuwsbericht dat eigenlijk weer een persbericht is van Samsung: de Omnia schijnt de populairste toestel te zijn van Nederland.

"Huh, de Omnia?" – is mijn eerste gedachte.

Zoveel hoor je ook weer niet van dit toestel hier op Pocketinfo, op de forums. De meeste Windows Mobile Touch-adepten kiezen vaak toch voor een variant van HTC. Bovendien wordt de interface van de Omnia nou niet altijd geroemd om de vloeiendheid, maar heeft Windows Mobile op dit toestel het redelijk zwaar met de aangeboden hardware. Maar blijkbaar doet Samsung toch iets behoorlijk goeds met de marketing, aangezien blijkbaar veel mensen voor dit toestel kiezen in Nederland.

Maar goed, wat is goed? Als mensen voor een toestel kiezen vanwege de looks, de merknaam, of een bijgevoegde ‘Millionaire Pack‘, dan zal de mobiele fanaat in je wel zacht snuiven en denken dat het weinig toevoegt, die criteria waar ‘de massa’ voor kiest bij het kopen van een smartphone. Het is erg moeilijk om ‘gelijk’ te krijgen, wanneer het om dit soort keuzes gaat.

Ach. Misschien is ‘goed’ wel een gevoel. Weet je wat, ik prik mijn Palm Centro nog even in de lader.

Redactie

Redactie

De redactie van Pocketinfo.nl brengt jou dagelijks op de hoogte van nieuwtjes, trends, geruchten en aankondigingen op het gebied van smartphones, tablets, high-tech en meer.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *