Het Belgische bedrijf Uest heeft succesvol investeerders weten te vinden voor hun nieuwe smartwatch Embracelet. Met deze nieuwe smartwatch richt Uest zich op de ouderen via enkele slimme handigheidjes die in de smartwatch zijn ingebouwd. Met de succesvolle investeringsronde kan de smartwatch werkelijk in productie gaan en is de verwachting dat in september de eerste modellen ook op de Nederlandse markt zullen verschijnen.

Smartwatch voor ouderen

Er zijn inmiddels talloze smartwatches op de markt leverbaar, maar geen enkele fabrikant heeft zich specifiek gericht op ouderen. Uest zag dit gat in de markt en is er direct in gesprongen. De smartwatch kan detecteren wanneer iemand op de grond ligt, buiten een bepaalde zone gaat of wanneer de batterij bijna leeg is. De Embracelet kan dan via een dataverbinding automatisch contact maken met een bekende welke voorgeprogammeerd is in de smartwatch. Aangezien de communicatie via een dataverbinding loopt is dus een data-abonnement noodzakelijk om deze alarmfunctie werkend te krijgen. Met deze handige alarmfunctie hoopt Uest ook deze kwetsbare doelgroep een smartwatch aan te meten.

Prijs en beschikbaarheid

Een groot deel van de investering zal gebruikt worden om de wereldwijde distributie op poten te zetten. De Embracelet zal € 399,- gaan kosten en zal in juli beginnen met de eerste verkoop, waarna in september ook in Nederland de eerste levering zullen plaatsvinden. Hierna wil Uest zich gaan richten op de wereldmarkt en een wereldwijde distributie gaan opzetten.

Paul Herps

Paul Herps

Een groot liefhebber van smartphones en tablets! Ik probeer altijd de laatste technieken uit en schrijf graag over de laatste trends op het gebied van smartphones en tablets.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *