Volgens geruchten is Google druk bezig met uitgevers om een digitale kiosk op te zetten, waarbij gebruikers digitale tijdschriften en kranten kunnen kopen. Dit moet concurrentie bieden aan Apple’s aanbod op de iPad.

Je merkt aan alle kanten dat uitgevers voor ene tweesprong staan. De papieren versies van tijdschriften en kranten staan al jaren onder druk dankzij de opkomst van nieuwe media, maar hoe moet er op de nieuwe media worden gebouwd?

Volgens de Wall Street Journal wil Google in samenwerking met verschillende uitgevers (Amerikaanse, voorlopig) een digitale kiosk gaan opzetten, waarin digitale abonnementen verkocht worden voor tijdschriften en kranten. Google zou in tegenstelling tot concurrent Apple de uitgevers meer vrijheid willen geven, minder commissie vragen, en bovendien ook persoonlijke informatie willen delen van de kopers van de digitale edities.

Verleden week konden we lezen dat de magazine verkopen op de iPad na een goede start behoorlijk afgevlakt waren. Dit kan aan Apple’s model liggen, of juist dat de techniek en mensen nog niet klaar zijn voor een dergelijke stap van papier naar digitaal.

Redactie

Redactie

De redactie van Pocketinfo.nl brengt jou dagelijks op de hoogte van nieuwtjes, trends, geruchten en aankondigingen op het gebied van smartphones, tablets, high-tech en meer.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *