Vandaag bereikte in Nederland het bericht dat Hi gaat stoppen als jongerenmerk en verder gaat als KPN. Volgens het moederbedrijf KPN was de dienstverlening en het productaanbod van Hi de afgelopen periode steeds meer naar elkaar toe gegroeid en was een samensmelting van beide bedrijven vrijwel onvermijdelijk om zo transparantie in de markt te behouden. Per 1 mei zullen wij helaas afscheid nemen van het populaire jongerenmerk Hi en zullen bestaande klanten ook overgezet worden op KPN.

Gevolgen van het stoppen van Hi

Met het stoppen van de merknaam Hi per 1 mei zijn er ook enkele gevolgen. Zo zullen alle 52 Hi-winkels uit het straatbeeld verdwijnen en vooralsnog lijkt het er niet op dat deze winkels omgebouwd zullen worden naar KPN winkels. Het personeel in deze winkels zullen elders binnen KPN ondergebracht worden en er zullen dus geen banen verloren gaan volgens KPN. Door de samensmelting van KPN en Hi zullen bestaande Hi klanten langzaam overgezet worden naar KPN. Deze overgang zal plaatsvinden tussen 23 april en 1 juli en de datum van het overzetten van jouw mobiele nummer kan nagelezen worden op de website van Hi. Overigens zal de datum van overgang ook nog via een persoonlijk bericht kenbaar gemaakt worden.

Bij klanten met een abonnement zal KPN direct een passende bundel aan de klant toekennen die hetzelfde aantal belminuten of data heeft voor het geld wat er destijds bij Hi werd gefactureerd.

Einde van een tijdperk

In 1996 werd het jongerenmerk Hi opgericht en het was de eerste virtuele provider. Hi is momenteel ook de grootste virtuele provider van Nederland en zal helaas, na bijna 20 jaar actief te zijn, ophouden te bestaan. Hi werd bekend met onder andere markante reclames van bijvoorbeeld Chatman en ook het afscheid wordt op deze wat ludieke wijze aangekondigd. Vooral jongeren hadden in het begin Hi goed gevonden met onder andere hun prepaidpakketten en blitse toestellen en later kwamen daar ook de abonnementen bij. Hi werd vooral vaak gepromoot op televisie op muziekzenders zoals destijds TMF en MTV.

Paul Herps

Paul Herps

Een groot liefhebber van smartphones en tablets! Ik probeer altijd de laatste technieken uit en schrijf graag over de laatste trends op het gebied van smartphones en tablets.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *