Een kleine déjà vu krijgen we ervan. Microsoft neemt een agressieve marketingpositie in als het gaat om het promoten van Windows Phone 8, waar negatieve vergelijkingen met de concurrentie niet wordt geschuwd. Zo is Microsoft met een tweede ronde aan negatieve berichtgeving op Twitter begonnen over Android's problemen met malware: kwalijke software die je telefoon openstelt aan kwaadwillenden. Is deze #droidrage wel een goede actie van Microsoft?

De term #droidrage is door Microsoft geleend van fitnessfanaten die emotionele schommelingen gepaard met het gebruik van anabole steroïden ((ste)'roid rage) op deze manier aangeven. Microsoft wil hiermee benadrukken dat Android van alle mainstream platformen de meeste malware software bevat, en dat Microsoft Windows Phone hier het minste last van heeft, dankzij de relatief lage leeftijd van het platform, en de strenge controle in de Windows Phone Store.

Echter, de negatieve Twitter-campagne wordt niet door iedereen gewaardeerd. Zo zijn de reacties negatief tot gemengd:

Whoops. Just activated another million devices today. Sorry bout that, @windowsphone.#DroidRage

I wish my Android phone crashed more often like Windows. #DroidRage

You cant write proper software for @windowsphone, how can malware be written for it ??#DroidRage

In het verleden heeft Microsoft een dergelijke campagne al eerder geprobeerd, maar toen lachte Chris DiBona, Google's Director of Open Source, de pogingen reeds weg.

Ik denk dat Microsoft zich veel beter kan richten op de eigen positieve zaken van Windows Phone, in plaats van een concurrent die het momenteel op de markt veel beter doet op de hak te zetten – malware of niet.

via

Redactie

Redactie

De redactie van Pocketinfo.nl brengt jou dagelijks op de hoogte van nieuwtjes, trends, geruchten en aankondigingen op het gebied van smartphones, tablets, high-tech en meer.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *