Eén van de beste manieren om te zien of je platform goed loopt, is door te kijken waar het geld heen gaat. Er is onderzoek gehouden door bureau InsightExpress tussen verschillende mobiele advertentiebedrijven, en er is gekeken in welk platform ze interesse hebben om in te investeren. Het blijkt dat de bedrijven nog maar erg matig geïnteresseerd zijn in Windows Phone.

Samengevat zijn platformen op drie manieren interessant voor adverteerders: 1) de gebruikersschare moet groot genoeg zijn, 2) het liefst moeten de gebruikers de advertentie ook daadwerkelijk gebruiken en 3) het mobiele platform moet makkelijk mee samen te werken zijn voor advertentiebedrijven, en veel mogelijkheden bieden.

Nu is punt 1) niet het sterkste punt van Windows Phone momenteel. Punt 2 lijkt mee te vallen, en punt 3 is bij gebrek aan in-app aankopen ook nog steeds een moeilijk punt.

Dit alles maakt dat Windows Phone, samen met RIM's BlackBerry, één van de minst interessante platformen is voor de onderzochte mobiele advertentiebedrijven om mee te werken. Zo'n 31% van de ondervraagde bedrijven 'focust zich helemaal niet' op Windows Phone en slechts 11% heeft een 'zeer aggressieve focus' op dit platform. Als we dit met iOS vergelijken, zien we dat de nummer respectievelijk 3% en 72% zijn.

Ook op advertentiegebied veel werk voor de boeg voor Microsoft, dus.

via: Business Insider

 

 

Redactie

Redactie

De redactie van Pocketinfo.nl brengt jou dagelijks op de hoogte van nieuwtjes, trends, geruchten en aankondigingen op het gebied van smartphones, tablets, high-tech en meer.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *