Sinds vorig jaar is de mobiele tak van Motorola in handen van Lenovo. Vooralsnog lijkt Lenovo zich nog weinig te bemoeien in de line-up van Motorola, maar inmiddels lijkt er wel een strategie te liggen die dit jaar nog uitgevoerd zal gaan worden door Lenovo.

Motorola wordt high-end

De keuze van Lenovo om Motorola high-end te maken komt niet geheel onverwacht. Lenovo wil zich vooral gaan richten op de goedkopere smartphones en wil hierbij graag zijn eigen merk naar voren brengen. Motorola zal hierbij de high-end markt gaan bedienen zoals dit nu al het geval is met de Moto X en de Nexus 6. Met deze bewuste keuze hoopt Lenovo zijn positie op de mobiele markt verder te kunnen versterken en een duidelijk scheidingslijn te creëren tussen beide merken. Wel rijzen er nu vragen op over het voortbestaan van de huidige Motorola E-lijn en G-lijn die in Nederland toch al behoorlijk succesvol beschouwt kunnen worden. Deze huidige modellen zitten precies in het vaarwater van Lenovo.

Uitfaseren

het zal er uiteindelijk op neer komen dat de huidige E-lijn en G-lijn van Motorola van het toneel zullen verdwijnen en Lenovo hier de plaats zal innemen. De huidige high-end modellen van Motorola zullen gehandhaafd blijven, waarbij de grens op ongeveer € 400,- wordt gesteld. Alles ver onder deze prijs zal de merknaam Lenovo meekrijgen, terwijl alles rond deze grens of daarboven de merknaam Motorola krijgen. Het aanbod van Motorola zal dus schaarser gaan worden en het is dan ook zeker niet ondenkbaar dat Motorola gedurende enkele jaren uiteindelijk helemaal van het toneel verdwijnt. Met de aankoop van Motorola heeft Lenovo namelijk een hoop techniek en goodwill binnengehaald die het merk graag wil gebruiken om hun eigen marktpositie te verbeteren. Deze keuze lijkt de eerste stap te zijn in de richting van dominantie.

Paul Herps

Paul Herps

Een groot liefhebber van smartphones en tablets! Ik probeer altijd de laatste technieken uit en schrijf graag over de laatste trends op het gebied van smartphones en tablets.

Geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *