Wordt het nu écht tijd voor een nieuwe smartphone?

Ga naar Telefoon.nl en vind vandaag nog jouw deal!

Anton Mous

Ik ben Anton Mous, technologieliefhebber en schrijver in hart en nieren. Na mijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heb ik me volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media, bloggen en de techindustrie. Door de jaren heen heb ik voor allerhande webredacties geschreven. Tegenwoordig werk ik als freelancer en schrijf ik onder meer voor Pocketinfo.nl.

Sinds 2013 behoort MTV Mobile onder de vlag van T-Mobile. Hiervoor heeft de MVNO altijd geopereerd onder de vlag van KPN, maar helaas komt er een einde aan de eigenzinnige provider die zich voornamelijk stortte op de kijkers van de televisiezender MTV en muziekliefhebbers. T-Mobile heeft aangekondigd zich te willen richten op twee merken en ook de volledige controle wil krijgen over een andere MVNO, Ben.

MTV Mobile & Ben

Op het moment van dit schrijven wilde ik persoonlijk nog even kijken op de website van MTV Mobile. Helaas heeft deze MVNO nu al direct het besluit genomen om te stoppen met de verkoop van de abonnementen, terwijl T-Mobile zelf heeft aangegeven dat de provider nog tot 1 januari deze gelegenheid werd geboden. MTV Mobile lijkt te zijn bezweken onder het succes van Ben, een andere dochteronderneming van T-Mobile. Voor vele oudgediende is misschien de historie hiervan wel bekend, maar voor T-Mobile op de Nederlandse markt was Ben een Nederlandse provider met eigen netwerk. Het grote T-Mobile kocht destijds het netwerk van Ben over waarna Ben van het toneel verdween, maar sinds 2008 is het weer terug met hun eigenzinnige en zo herkenbare reclames. Deze MVNO heeft vanaf 2008 al een groot bereik gekregen en wellicht meer succes ten opzichte van MTV Mobile. Bij deze laatste provider werd vooral gemikt op de jeugd en diegene die ook van muziek houden waarbij Ben juist op zoek was naar diegene die goedkoop wilde bellen.

De keuze van T-Mobile

Kort gezegd heeft T-Mobile er voor gekozen om Ben verder in te lijven in de organisatie en hiermee ook de klantenservice over te nemen. Ook overige activiteiten zoals commerciële activiteiten zullen door T-Mobile worden overgenomen. De keuze was voor T-Mobile volgens eigen zeggen niet heel erg moeilijk en vooral eigen belang speelt hierbij een belangrijke rol. De naamsbekendheid van Ben heeft een grote rol gespeeld bij de keuze, aangezien veel mensen Ben nog wel kennen en ook de reclames tot verbeelding spreken. Bij MTV Mobile was dit niet ter sprake. Met de nieuwe opzet wil T-Mobile hun eigen netwerk als “premium” neer gaan zetten en Ben als het goedkope alternatief!

Anton Mous

Ik ben Anton Mous, technologieliefhebber en schrijver in hart en nieren. Na mijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heb ik me volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media, bloggen en de techindustrie. Door de jaren heen heb ik voor allerhande webredacties geschreven. Tegenwoordig werk ik als freelancer en schrijf ik onder meer voor Pocketinfo.nl.

Gerelateerde artikelen