Wordt het nu écht tijd voor een nieuwe smartphone?

Ga naar Telefoon.nl en vind vandaag nog jouw deal!

Anton Mous

Ik ben Anton Mous, technologieliefhebber en schrijver in hart en nieren. Na mijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heb ik me volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media, bloggen en de techindustrie. Door de jaren heen heb ik voor allerhande webredacties geschreven. Tegenwoordig werk ik als freelancer en schrijf ik onder meer voor Pocketinfo.nl.

Vandaag liet Samsung in een statement weten dat de meeste Galaxy Note 7 kopers trouw blijven aan het Samsung vlaggenschip. Circa 90% van de Galaxy Note 7 gebruikers heeft ervoor gekozen het toestel voor de veilige Note 7 om te wisselen.

Op 2 september 2016 kondigde Samsung Electronics een wereldwijd vervangingsprogramma aan voor zijn Galaxy Note 7. Het toestel werd terug geroepen vanwege een probleem in de batterij. Vanaf dat moment heeft het Koreaanse bedrijf hard gewerkt om de productzendingen te versnellen. Het wilde eventuele ongemakken door het uitwisseling programma tot een minimum beperken. Toch blijkt dat zelfs de vervangen Note 7’s problemen ondervinden.

Galaxy Note 7 vervangingsprogramma

In het persbericht van Samsung zegt voorzitter DJ Koh het volgende over het vervangingsprogramma: “Iets meer dan drie weken geleden, zette Samsung zich in voor een wereldwijd vervangingsprogramma voor de Galaxy Note7. Vorige week begon dat programma voor de meerderheid van de markten en de voortgang is bemoedigend. Onze focus is nu om ervoor te zorgen dat alle betrokken apparaten zo snel en efficiënt mogelijk worden vervangen.

Ko is geraakt door de loyaliteit van zijn klanten als het gaat om de Galaxy Note 7. Daarom wil hij ook dat zijn klanten kunnen profiteren van hun lokale vervangingsprogramma. Ko wenst dat Note eigenaren in de toekomst elke keer wanneer ze hun toestel pakken, blijdschap en vertrouwen kunnen voelen.

Vervangingsprogramma in cijfers

Sinds het begin van de wereldwijde vervangingsprogramma zijn de eerste reacties van Galaxy Note 7 klanten zeer sterk geweest. Circa 90 procent van de Galaxy Note 7 eigenaren kiezen voor vervanging van hun Note 7 sinds de vervangingstoestellen op grote schaal beschikbaar zijn. Van de teruggeroepen Galaxy Note 7 toestellen in de Verenigde Staten en Korea zijn meer dan 60 % uitgewisseld via het programma. In Singapore hebben zelfs al meer dan 80 % van alle klanten deelgenomen aan het vervangingsprogramma.

Problemen Note 7 houden aan

Hoewel er slechts een klein aantal van incidenten zijn gemeld met ontvlammende Galaxy Note 7 toestellen, heeft Samsung bewust gekozen voor een algehele terug roep actie voor sommige markten. Het blijkt echter dat de problemen nog niet over zijn. In Korea zijn een groot deel van de toestellen verwisseld en in het land volgen steeds meer meldingen van problemen bij de vervangen Galaxy Note 7 toestellen.

Zuid-Koreaans tv-netwerk YTN meldde dat gebruikers van de Note 7 toestellen met nieuwe batterijen ook problemen hebben. De batterij zou bij een aantal gebruikers zeer snel leeglopen en ook en er zijn ook meldingen van problemen bij het opladen.

Note 7 batterij-gate is nog niet opgelost voor Samsung.

Anton Mous

Ik ben Anton Mous, technologieliefhebber en schrijver in hart en nieren. Na mijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heb ik me volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media, bloggen en de techindustrie. Door de jaren heen heb ik voor allerhande webredacties geschreven. Tegenwoordig werk ik als freelancer en schrijf ik onder meer voor Pocketinfo.nl.

Gerelateerde artikelen