primaryImage.pngIk ben iemand die graag spelletjes speelt op zijn telefoon tijdens de lange ritten naar huis met de trein. De enige daarin ben ik zeker niet dus daarom deze review van Ghostscape.

Ghostscape is een spel dat een verhaal verteld over een huis. Een huis waar een tijd geleden vreemde dingen gebeurden.  Het doel is dat je als verslaggever/spookzoeker opzoek gaat naar aanwijzingen van geestelijke activiteit. Je gaat dus op bezoek bij het hierboven genoemde huis om aldaar onderzoek te verrichten. Terwijl je door het huis heen gaat kom je een hele hoop vreemde boodschappen, spoken en lichtbollen tegen. Verder zijn er ook een hoop skeletten,  bewegende stoelen en bewegende bekers.

Zoals je inmiddels al begrijpt heeft dit spelletje nogal een macabere toonstelling om het spannend te maken. Je navigeert je door het spel doormiddel van pijlen. Je beweegt de persoon niet zelf maar het is te vergelijken met spellen zoals het  spel Myst (1993).Terwijl je door het huis heen gaat moet je voorwerpen zoeken, sleutels zoeken, foto’s en bewijs verzamelen en geheime ruimtes en voorwerpen vinden.  Om dit allemaal te bewerkstelligen moet je onderwijl puzzels oplossen die soms best wel frustrerend pittig zijn.

Tot dusver vrij positief dus. Uiteraard moet je wel van dit soort spelletjes houden maar het is erg vermakelijk als je wat langer in de trein zit. Het spel ziet er erg mooi uit en speelt erg vloeiend. Uiteraard zijn er echter ook een paar minpunten. Zelf vindt ik het spel relatief gezien kort. Ik heb in het totaal ca. 30 minuten gedaan over het totale spel en hoewel het opnieuw spelen nog dingen opleveren in de vorm van achievements voor je XBOX account heeft het qua spel niet echt een meerwaarde (tenzij je veel hebt gemist). Tevens gaat de soundtrack van het spel op een gegeven moment vervelen als je het te lang hoort. (zeker omdat het, hetzelfde liedje telkens in een loop is). Maar dat is mijn mening.

Eindoordeel:

+ Leuk spel om tussendoor te doen
+ Prijs/kwaliteit zeker de moeite als je wel van dit soort setting houd.