Anton Mous

Ik ben Anton Mous, technologieliefhebber en schrijver in hart en nieren. Na mijn studie politicologie en parlementaire geschiedenis heb ik me volledig gericht op webredactie, online journalistiek, social media, bloggen en de techindustrie. Door de jaren heen heb ik voor allerhande webredacties geschreven. Tegenwoordig werk ik als freelancer en schrijf ik onder meer voor Pocketinfo.nl.

Spotify komt met een nieuwe functie voor muziek. Onder de naam Touch Preview wordt het voor gebruikers mogelijk om previews van nummers, albums, artiesten en afspeellijsten te gebruiken.

De functie krijgt niet voor niets de naam ‘Touch Preview’ mee. Om een kort introductiestukje te beluisteren moet je een album, nummer of artiest namelijk iets langer ingeduwd houden. Dan speelt zich een korte preview van de muziek af. Het is vervolgens ook mogelijk om je vinger naar een bepaalde kant te vegen om zo door nummers te bladeren en telkens een preview van een nummer te horen.

Het is met Touch Preview ook mogelijk, door je vingers naar links en rechts te vegen, een nummer respectievelijk op te slaan in je eigen muziekcollectie of toe te voegen aan de huidige afspeellijst.

Tijdverspilling

Sten Garmark, topman bij Spotify, zegt over het nieuwe Touch Preview: “Het scannen van muziek is lang onhandig geweest. Met de Touch Preview-functie tillen we het ontdekken van nieuwe muziek naar een hoger niveau, omdat onze luisteraars een unieke en geheel nieuwe manier van beluisteren en ontdekken krijgen.”

Beschikbaarheid

Touch Preview is vooralsnog alleen beschikbaar voor iOS-apparaten. Verwacht wordt dat Spotify de functie binnenkort ook zal uitbreiden naar andere besturingssystemen.

Anton Mous