Vodafone heeft een aparte afdeling Web Relations opgericht. De zes medewerkers gaan actief weblogs en discussieforums bezoeken om de beeldvorming rond Vodafone te kunnen bijsturen.

De nieuwe afdeling Web Relations is begin juli van start gegaan en bestaat volgende maand uit zes medewerkers, onder leiding van voormalig persvoorlichter André van der Elsen. Twee medewerkers zullen meepraten in forums en de beeldvorming op websites in de gaten houden. Twee andere medewerkers koppelen de bevindingen door naar interne afdelingen, bijvoorbeeld klantervaringen en technische ontwikkelingen. Vodafone heeft zelf nog geen weblog om met de buitenwereld te communiceren.

De insteek van het Vodafone-team Web Relations heeft een andere insteek dan dat van UPC. Bij UPC valt het team onder de afdeling Klantenservice en gaat het voornamelijk om het oplossen van klachten en ‘brandjesblussen’. De afdeling van Vodafone gaat voornamelijk meepraten en meeluisteren. Daarnaast gaat Vodafone ook advertorials plaatsen op weblogs over het nieuwe product Vast Bellen en Internetten. In drie maanden tijd worden drie campagnes gevoerd, steeds bij andere weblogs. Deze actie wordt niet door Web Relations, maar door de marketingafdeling georganiseerd.

Redactie

Redactie

De redactie van Pocketinfo.nl brengt jou dagelijks op de hoogte van nieuwtjes, trends, geruchten en aankondigingen op het gebied van smartphones, tablets, high-tech en meer.